Biznes

FIRMA TRANSPORTOWA W NIEMCZECH 2021

Polacy doskonale odnaleźli się na niemieckim rynku pracy. Nie powinno zatem dziwić, że kolejni nasi rodacy wyjeżdżają za Odrę do pracy sezonowej lub przenoszą się tam na stałe z całymi rodzinami. Mimo tego, że w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat kilkukrotnie podniesiona została płaca minimalna, a także pojawił się zasiłek 500+ to nasi rodacy stale opuszczają ojczyznę w poszukiwaniu lepszych warunków dla siebie i swych najbliższych. Wyższe niż w kraju zarobki, lepsza opieka medyczna oraz wyższe zasiłki rodzinne nadal kuszą.

Ośmieleni tym, jak dobrze zostaliśmy przyjęci na niemieckim rynku pracowniczym Polacy coraz częściej podejmują decyzję o założeniu własnej działalności gospodarczej. Jakie firmy zakładają najczęściej? W jakiej branży najłatwiej osiągnąć sukces? Czy firma transportowa w Niemczech w 2021 roku to nadal pomysł na dobry biznes?

KABOTAŻ – CZYM JEST?

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego z 2009 roku w sprawie wspólnych zasada dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych określenie kabotaż odnosi się do krajowego zarobkowego przewozu wykonywanego tymczasowo w przyjmującym państwie członkowskim. Co oznacza to w praktyce? Z kabotażem mamy do czynienia
w sytuacji, gdy np. polski przewoźnik wykonuje tymczasowo przewozy na ternie Niemiec. Wykonywanie przewozów kabotażowych możliwe jest tylko na podstawie posiadanych dokumentów, które poświadczają stosowanie się do wspólnotowych przepisów regulujących ten typ transportu.

FIRMA TRANSPORTOWA W NIEMCZECH – CZY TO SIĘ OPŁACA?

Założenie firmy transportowej po niemieckiej stronie Odry nie jest możliwe bez posiadania licencji wspólnotowej. W sytuacji, gdy w polskiej firmie transportowej działającej na terenie Niemiec pracuje kierowca, który nie posiada obywatelstwa naszego kraju to zgodnie z prawem powinien mieć on tzw. świadectwo kierowcy. Decydując się na wykonywanie przewozów kabotażowych trzeba pamiętać o tym, że u naszych zachodnich sąsiadów odpowiedzialność
za wykroczenia ponosi nie tylko przedsiębiorca, czyli przewoźnik, ale także sam kierowca.
Czy zatem to się opłaca?

Polscy przewoźnicy trudniący się kabotażem na terenie Niemiec upatrują w nim szansę
na ograniczenie tzw. pustych przebiegów, czyli wyższe zarobki. Chcąc chronić rodzinne firmy transportowe Unia Europejska wprowadziła odpowiednie regulacje. Jedną z nich jest Pakiet Mobilności. W związku z tym Polacy decydują się na zakładanie firm transportowych
po niemieckiej stronie Odry, ponieważ dzięki temu postrzegani są jako niemieccy przewoźnicy, a to z kolei przekłada się na większe zarobki oraz prężniejszy rozwój firmy. Czy warto podjąć takie ryzyko?

Swój pomysł na biznes warto przedyskutować z osobą postronną – z kimś, kto podejdzie
do całej sprawy bardzo racjonalnie i będzie w stanie obiektywnie ocenić szanse powodzenia całego przedsięwzięcia. Dlatego przed podjęciem decyzji o założeniu firmy transportowej
w Niemczech w 2021
warto skonsultować się z pracownikami polskiego biura doradczego. Rozmowa w języku polskim, a zatem brak konieczności dodatkowego tłumaczenia, doskonała znajomość obowiązującego u naszych zachodnich sąsiadów prawa to tylko kilka spośród całej gamy zalet biur doradczych. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *