Biznes

ZAKŁADANIE FIRMY W NIEMCZECH – KOSZT W 2020

Pierwszym krokiem na drodze do zostania swoim własnym szefem jest pomysł na biznes.
To w zasadzie on jest swoistym kamyczkiem na szczycie góry, który uruchamia dosłownie całą lawinę późniejszych zdarzeń. Bez względu na to, czy szukamy możliwości rozwoju zawodowego, czy nasza dotychczasowa praca i otrzymywane za nią wynagrodzenie
nas nie satysfakcjonują, a może pomimo wysokich kwalifikacji nie możemy znaleźć pracy to od pomysłu wszystko się zaczyna. Oczywiście sam pomysł to nie wszystko, bo potrzebne są również pieniądze. Prawo kraju, w jakim chcemy zarejestrować naszą działalność gospodarczą jasno określa, jakiego rzędu środków będziemy potrzebowali na ten cel. Koszt założenia firmy w Niemczech można dość łatwo policzyć. 

KAPITAŁ ZAKŁADOWY – CZY ZAWSZE JEST POTRZEBNY?

Niemieckie prawo dopuszcza powołanie firmy, której kapitał zakładowy będzie dosłownie symboliczny. Tak jest chociażby w przypadku niemieckiej spółki Mini-GmbH, bo jej wkład zakładowy może wynieść tylko 1 euro. Niestety taka firma może być postrzegana
przez potencjalnych kontrahentów jako nierozwojowa, czy wręcz niezbyt poważna. Jednak
z drugiej strony jest to szansa dla wszystkich tych, którzy nie dysponują większymi kwotami pieniędzmi, ale mają świetny pomysł na własny biznes. 

Jeśli jednak mamy możliwość wniesienia kapitału zakładowego warto zastanowić się nad założeniem GmbH, czyli po prostu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
W tym wypadku wkład początkowy nie może być niższy niż 25 tys. euro. Natomiast w przypadku osób, które prowadzą już działalność gospodarczą i zależy im na prestiżu ciekawą propozycją jest spółka akcyjna, której kapitał zakładowy to 50 tys. euro. Podejmując decyzję o założeniu pierwszej lub kolejnej formy trzeba zawsze mieć na uwadze to,
jakie obowiązki będą się z tym wiązać.

Już w tym miejscu widać, że koszty założenia firmy w Niemczech mogą być bardzo różne. Wszystko uzależnione jest od naszego pomysłu i potrfela.

KOSZTY ZAŁOŻENIA FIRMY W NIEMCZECH 2020– JAKIE ZMIANY I CO JESZCZE WZIĄĆ POD UWAGĘ?

Oprócz wspomnianego wcześniej kapitału zakładowego przyszły przedsiębiorca w Niemczech do listy kosztów związanych z rejestracją firmy musi jeszcze dopisać wizytę u notariusza. Choć w sieci znajdziemy bez większego problemu wzory umów, to jednak najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalisty w tej dziedzinie. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że wszystko, co powinno znaleźć się umowie zostało w niej zawarte.

Warto udać się również do doradcy podatkowego. Jego poradę także powinniśmy dopisać do listy wydatków. Oczywiście sama rejestracja działalności gospodarczej w urzędzie też wymaga wniesienia opłaty.

Zanim w euforii pobiegniemy do niemieckiego urzędu do spraw gospodarczych z teczką dokumentów w dłoni, a w wyobraźni zostaniemy prezesem firmy o międzynarodowym zasięgu warto wszystko na chłodno i bez zbędnych emocji dokładnie przemyśleć oraz przeliczyć. Pomocne może okazać się skorzystanie z usług biura doradczego.
Jego pracownicy posiadający wiedzę oraz doświadczenie ocenią realne szanse powodzenia naszego biznesu, pomogą w zgłoszeniu firmy w niemieckim urzędzie, a także w późniejszym jej prowadzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *